Kiinteistön myynti Costa del Solilla ei ole monimutkaista, mutta siinä on otettava huomioon monia tekijöitä. Siksi autammekin sinua tekemään oikeat päätökset ja näin myös myyntiprosessista mahdollisimman helppon.
Kun myyntisopimus on tehty, on sinun toimitettava asiakirjat ja tiedot kiinteistöstäsi, sekä meille, että asianajajallesi. Voimme myös auttaa sinua saamaan kaikki nämä asiakirjat, mikäli sinulla ei ole niitä.
Käymme kiinteistössäsi ja teemme arvion perustuen myös alueelta aikaisemmin myytyihin kiinteistöihin. Valokuvamme kotisi ja varmistamme, että kaikki valokuvat ovat korkealaatuisia.
Kotisi julkaistaan verkkosivustollamme, sosiaalisessa mediassa ja kaikissa kiinteistöportaaleissamme, näin myös muut Costa del Solin kiinteistönvälittäjät löytävät sen ja voivat esitellä sitä asiakkailleen.
Lähestymme kaikkia potentiaalisia ostajia suuren verkostomme kautta ja esittelemme kotiasi kiinnostuneille. Fyysiset näytöt paikan päällä, jos vain mahdollista, muuten online-näytöt, mikäli asiakas ei voi tulla paikan päälle.
Seuraava vaihe on allekirjoittaa varaussopimus, joka on oikeudellisesti sitova. Kun ostaja allekirjoittaa sopimuksen, hän maksaa 6000 euron takuumaksun ja kiinteistö poistetaan markkinoilta 8–14 päivän varausjakson ajaksi.
Ostajan laillinen edustaja ottaa yhteyttä asianajajaasi saadakseen kaikki kiinteistöä koskevat asiakirjat.
Kun asianajajasi on hyväksynyt kaikki asiakirjat, ostosopimus voidaan allekirjoittaa. Allekirjoitettaessa on normaalia, että ostaja maksaa 10% kokonaismyyntisummasta.
Viimeinen vaihe on allekirjoittaa ostosopimus notaarin toimistossa. Tässä vaiheessa saat viimeisen maksun ja luovutat avaimet uudelle omistajalle.